Berlingske Business

Neurosearch: Teva pønser på salg af Pridopidine-rettigheder

ISRAEL TEVA PHARMACEUTICAL
Teva Teva Pharmaceutical Internationals logo i hovedkvarteret i Jerusaem. EPA/ATEF SAFADI Foto:

Biotekselskabet NeuroSearch har indgået en aftale med Teva Pharmaceutical International GmbH, som gør det muligt for Teva at frigøre sig for forpligtelser i forbindelse med Pridopidine, såfremt Teva sælger sine rettigheder til tredjepart.

Det oplyser NeuroSearch i en meddelelse til fondsbørsen onsdag efter børslukketid.

Hvis Teva gennemfører salget af rettighederne til en tredjepart inden den 31. oktober 2018, vil NeuroSearch modtage 450.000 dollar fra Teva, og det vil betyde, at NeuroSearch i så fald vil løfte sine forventninger til 2018 fra et underskud i intervallet 3,5 til 4,5 mio. kr. til et underskud i intervallet 0,8 til 1,8 mio. kr.

»Denne aftale er en følge af Tevas beslutning om ikke at udvikle Pridopidine yderligere som følge af, at Pridopidine i et gennemført fase II studie udført af Teva ikke mødte sit primære endepunkt i Huntingtons sygdom, og at en identificeret tredjepart har potentiel interesse i aktivet«, hedder det i meddelelsen.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen