Berlingske Business

Mere flydende vaskemiddel i Kina luner hos Novozymes

Novozymes
På billedet: Novozymes direktør Peder Holk Nielsen (tv.) og finansdirektør Benny D. Loft (th.). Foto:

Novozymes sælger godt på kineseres øgede brug af flydende vaskemidler. Omsætningen er steget med fire procent.

København: Den danske enzymgigant Novozymes nyder godt af kineseres stigende forbrug af flydende vaskemidler, viser regnskabet for årets første tre måneder.

Omsætningen i den såkaldte vaskemiddel-division i Novozymes, der er selskabets største forretningsområde, steg med fire procent i første kvartal i år i forhold til samme periode for et år siden.

novozymes

Samlet landede salget på 176 millioner kroner, hvilket var 26 millioner kroner højere end analytikernes forventninger ifølge Ritzau Estimates.

Og det er blandt andet Kina og Indien, der er med til at hive udviklingen fremad, siger Novozymes finansdirektør, Benny Loft, til Ritzau Finans.

»Vi vokser på markedet for flydende vaskemidler i Kina. Og Kina er kommet stærkere ud, end vi havde turdet håbet på. I Indien er billedet det samme - men det marked er meget mindre end det kinesiske«, siger Benny Loft.

Novozymes

Dog er det stadigvæk Europa og USA, der er de to største markeder for vaskemidler.

Mens der var solid vækst i salget i Nordamerika, hvor kunder går fra de mere traditionelle vaskemidler til de mere enzymbaserede, er der en mere neutral omend positiv udvikling blandt de europæiske kunder, skriver Novozymes i regnskabet.

Tina/Novozymes

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen