Berlingske Business

Merck opjusterer efter stærkt kvartal

SUMMIT, NJ - OCTOBER 2: A Merck flag flies in front of the compa
Det amerikanske medicinalselskab Merck opjusterer forventningerne efter et stærkt andet kvartal. Foto:

Det amerikanske medicinalselskab Merck opjusterer forventningerne efter et stærkt andet kvartal.

Det justerede resultat per aktie landede på 0,86 dollar mod ventet 0,81 dollar, der var gennemsnitsestimatet indsamlet af Bloomberg News.

Omsætningen faldt til 9,8 mia. dollar fra 10,9 mia. dollar. Valutamodvind kostede en nedgang i salget på 7 pct.point, og frasalg af Mercks forbrugerdivision forklarede også en nedgang på 7 pct.point.

Mercks mest sælgende lægemiddel blev atter diabetespillen Januvia/Janumet, der omsatte for 1,6 mia. dollar i kvartalet, og dermed akkurat overgik analytikerforventningen på 1,58 mia. dollar. Pillen bruges typisk tidligere i behandlingen af diabetes end den injektionsbaserede diabetesmedicin, GLP-1 og insulin, fra Novo Nordisk.

For hele 2015 løftes forventningerne til indtjeningen til 3,45-3,55 dollar per aktie fra tidligere 3,35-3,48 dollar. Analytikerne estimerede forud for regnskabet et resultat på 3,45 dollar.

Merck-aktien har da også reageret positivt på regnskabet og ligger til en stigning på 2,9 pct. på formarkedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen