Berlingske Business

Medie: Novo på vej med stor fyringsrunde i Japan

Novo Nordisk lander på gigantisk overskud
Foto:

Novo Nordisk har informeret sin japanske afdeling om, at selskabet forventer at afskedige 10-13 pct. af arbejdsstyrken i Japan, svarende til over 100 medarbejdere, inden udgangen af i år.

Det skriver branchemediet Medwatch.

Novo Nordisk bekræfter selv historien over for Medwatch.

Selskabet venter at skære mellem 10 og 13 pct. af arbejdsstyrken i sin japanske afdeling, som ifølge Novo Nordisks egen hjemmeside beskæftiger 1122 medarbejdere. Det betyder, at mellem 112 og 145 ansatte skal fyres.

Ifølge medicinalkoncernen skyldes nedskæringerne ændrede vilkår for medicinalpriserne i Japan.

- På grund af ændringer i den japanske medicinalprispolitik vil Novo Nordisk Japan være nødt til at balancere sine omkostninger og vil derfor omstrukturere organisationen, så den reflekterer de nye forretningsvilkår.

- Som konsekvens forventer vi, at 10-13 pct. af stillingerne i den japanske organisation vil blive berørt af reduktionen i arbejdsstyrken inden slutningen af 2018, skriver Novo Nordisk i en mail til Medwatch.

I begyndelsen af juni var der rygter om en forestående stor fyringsrunde hos Novo Nordisk, da anonyme kilder til Børsen sagde, at selskabet var på vej med en spareplan, der ville skære op til 3000 stillinger verden over, og som ville blive præsenteret i løbet af sommeren.

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen