Berlingske Business

Lundbecks topchef spår vækst i 2017

Lundbeck
Kåre Schultz er skråsikker på, at Lundbeck vil opleve kraftig vækst i USA i det forestående år. Foto:

Medicinalgiganten Lundbeck kan godt forberede sig på et strålende år, ifølge topchef Kåre Schultz.

Lundbecks administrerende direktør, Kåre Schultz, er så sikker på stærk vækst for medicinalfirmaet i 2017, at han mener en plan B unødvendig.Det skriver Børsen.

Medicinalgiganten Lundbeck kan godt forberede sig på et strålende år, ifølge Kåre Schultz. Topchefen lover, at selskabet vil lancere sit antidepressiv Brintellix og sit skizonfrenimiddel Rexulti på en lang række nye markeder.

- Vi kommer til at se en lang række lanceringer, og så kommer vi til at se en fortsat kraftig positiv vækst i USA, og vi kommer også til at se, at Europa nu ikke længere falder som en sten omsætningsmæssigt, men flader ud og måske endda begynder at stige lidt. Så det er meget spændende, siger Kåre Schultz til Børsen.

Medicinalkoncernen Lundbeck har gensplejset mus, så deres genet

Kåre Schultz er skråsikker på, at Lundbeck vil opleve kraftig vækst i USA i det forestående år, og usikkerheden om den kommende amerikanske præsident Donald Trump skræmmer ikke Lundbeck-direktøren.

- Det er vel fair at sige, at set fra medicinalindustriens side, så havde Hillary Clinton ikke været den foretrukne kandidat, siger Kåre Schultz.

Lundbeck opjusterede ved sidste kvartalsregnskab forventningerne til 2016, hvor selskabet venter et driftsresultat på mindst 2,1 mia. kr.

Billede

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen