Berlingske Business

Lundbecks formand stopper - Coloplast-boss tager over

Lars rasmussen
Lundbecks bestyrelsesformand siden 2013, Håkan Björklund, stopper i medicinalselskabet. Som ny formand peger bestyrelsen på Lars Rasmussen, der er mest kendt som øverste direktør i Coloplast. Arkivfoto. Foto:

Lundbecks bestyrelsesformand siden 2013, Håkan Björklund, stopper i medicinalselskabet. Som ny formand peger bestyrelsen på Lars Rasmussen, der er mest kendt som øverste direktør i Coloplast.

Det fremgår af indkaldelsen til Lundbecks generalforsamling.

Håkan Björklund ønsker ikke genvalg, konstateres det kortfattet i meddelelsen forud for generalforsamlingen den 31. marts i Valby.

30BUSKronprinsesse-Mary-171.jpg

Den svenske tidligere Nycomed-chef kom ind i Lundbeck-bestyrelsen i 2011 og overtog formandsposten to år senere fra en landsmanden Mats Pettersson. Det var også ved 2013-generalforsamlingen, at Lars Rasmussen blev valgt ind.

Lundbeck/Schultz

Den hidtidige næstformand, Lene Skole, fortsætter i samme rolle, ligesom Terrie Curran, Lars Holmqvist og Jesper Ovesen indstilles til genvalg som menige bestyrelsesmedlemmer. Der er ikke lagt op til et nyvalg til bestyrelsen, som altså skrumper til fem medlemmer fra seks.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen