Berlingske Business

Lundbeck scorer britisk anbefaling til Brintellix

Lundbeck
Foto:

Lundbeck har fået en positiv anbefaling af midlet Brintellix til brug i behandling af voksne med depression i Storbritannien.

Anbefalingen er fra det britiske National Institute for Health and Clinical Excellence (Nice), der rådgiver sundhedsvæsnet i England og Wales om lægemidler.

Nice havde i første omgang bedt om yderligere data fra Brintellix, og det har Lundbeck leveret i så tilfredsstillende grad, at myndigheden giver en positiv udtalelse til midlet.

- Komitéen konkluderede, at Vortioxetines (Brintellix', red.) virkning var sammenlignelig med andre "third-line" antidepressiva, og at Vortioxetine kan anbefales som en omkostningseffektiv mulighed for at behandle alvorlig depression hos voksne, som ikke har responderet tilfredsstillende på to antidepressiva, udtaler professor Carole Longson, chef for Nice, i en meddelelse fredag.

Brintellix blev lanceret på markedet i USA og flere europæiske lande i 2014. Flere analytikere spår, at det vil opnå et topsalg på mere end 1 mia. dollar (cirka 6,6 mia. kr. ved dagens kurser) om året.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen