Berlingske Business

Lundbeck: Rexulti har udsigt til flad salgskurve i USA

lundbeck
Lundbeck har hovedsæde i Valby, København. Foto:

Medicinalkoncernen Lundbeck skal i samarbejde med den japanske partner Otsuka lancere sit nye skizofreni- og depressionsmiddel Rexulti på det amerikanske marked i august. Men Lundbeck er indstillet på, at salgskurven bliver markant fladere, end selskabet tidligere har oplevet.

Det skriver Børsen.

Det amerikanske marked er oversvømmet med billige kopier, og øget fokus på pris betyder, at alle billigere lægemidler skal testes, inden patienterne rykker til dyrere lægemidler.

ef

- I dagens verden er det en lidt langsommere start i USA, end når man går fem-seks år tilbage i tiden, fordi man skal igennem mange forskellige betalingssystemer. Så det er ingen raketlancering, som folk historisk set har været vant til, siger selskabets koncerndirektør Anders Gersel Pedersen til Børsen.

Selvom koncerndirektøren har positive forventninger til lægemiddelets entre på det amerikanske marked, accepterer han, at der kan gå år, før Rexulti for alvor bliver en profitabel forretning.

lundbeck

- Et af de helt store problemer, man har i mange forretninger i dag, er, at hastigheden, hvormed du kan begynde at indtjene den investering, du har lagt, er langsommere, siger Anders Gersel Pedersen til avisen.

Lundbeck og Otsuka deler indtægterne fra salget af Rexulti, og Lundbecks ambition er, at selskabets egen andel af indtægterne skal runde 5 mia. kr.

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen