Berlingske Business

Lundbeck-antidepressiv kan få vigtig effekt på indlægssedlen

Lundbeck
Foto:

Lundbecks nye antidepressiv Brintellix får inkluderet en vigtig effekt på den europæiske indlægsseddel for lægemidlet.

Det Europæiske Lægemiddelagentur, CHMP, har ifølge selskabet udsendt en positiv holdning til at opdatere indlægssedlen for Brintellix med data, der viser antidepressivets effekt på kognitive funktioner. Der er tale om det første antidepressiv i Europa, som vil få effekter på visse kognitive funktioner inkluderet på indlægssedlen, oplyser Lundbeck i en meddelelse.

pix-lundbecklogo

- Vi er meget glade for, at Brintellix har modtaget denne positive udtalelse fra CHMP, især i betragtning af den rolle som kognitive mangler spiller med hensyn til at påvirke behandlingsresultater for mange patienter, siger Anders Gersel Pedersen, koncerndirektør for forskning og udvikling hos Lundbeck.

Pix- lundbeck

Ændringen af indlægssedlen ventes gennemført i slutningen af marts.

Lundbeck spår Brintellix et salgspotentiale på 5-10 milliarder kr, og selskabets ledelse har tidligere signaleret, at anerkendelsen af de kognitive effekter er vigtige for at nå den øvre del af estimatet.

Lundbeck

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen