Berlingske Business

Lilly og Roche går sammen om Alzheimerstest

FRANCE-ECONOMY-PHARMACEUTICAL-INDUSTRY
Ifølge aftalen skal Eli Lilly betale "visse milepæle" i takt med, at udviklingen af testen skrider frem. Roche Diagnositics er ansvarlig for udvikling, registrering samt kommercialisering af den nye test. Foto:

Medicinalselskaberne Eli Lilly og Roche har indgået et samarbejde om udvikling af en test til bestemmelse af Alzheimers sygdom.

Det fremgår af en meddelelse fra Eli Lilly.

eli lilly

Der er tale om en test, der skal afsløre ophobning af proteinet beta-amyloid, som samler sig i hjernen som såkaldt plak og er et kendetegn ved Alzheimers sygdom.

FRANCE-ECONOMY-PHARMACEUTICAL-INDUSTRY

Ifølge aftalen skal Eli Lilly betale "visse milepæle" i takt med, at udviklingen af testen skrider frem. Roche Diagnositics er ansvarlig for udvikling, registrering samt kommercialisering af den nye test.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen