Berlingske Business

Lavere salgspriser ramte Novo-konkurrent i andet kvartal

asdas
John Lechleiter fra den amerikanske medicinalkoncern Eli Lilly. Foto:

Amerikanske Eli Lilly, der er en stor konkurrent til Novo Nordisk på markedet for diabetespræparater, beretter om lavere salgspriser for sit bedst sælgende insulin, Humalog, i andet kvartal.

Det fremgår af regnskabet for andet kvartal, der viser et noget lavere salg af Humalog end ventet af analytikerne.

Salget af Humalog faldt med 7 pct. til 654,30 mio. dollar på verdensplan, mens analytikerforventningerne var på 704,2 mio. dollar ifølge Bloomberg News.

FRANCE-POLITICS-INDUSTRY

I USA er salget af insulinet, der konkurrerer med Novos Novolog, faldet med 3 pct. til 399,7 mio. dollar, hvilket hovedsageligt skyldes lavere priser.

Uden for USA faldt salget af Humalog med 11 pct. opgjort i dollar. Årsagen var især valutamodvind og i mindre grad lavere priser, der kun delvist blev opvejet af stigende volumener.

Salget af Eli Lillys humane insulin, Humulin, faldt med 10 pct. andet kvartal til 316,4 mio. dollar. Analytikere ventede et salg på 334 mio. dollar ifølge Bloomberg.

victroza

 

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen