Berlingske Business

Lars Rasmussen overbevist om større Coloplast-vækst resten af året

lars r
Topchef Lars Rasmussen for Coloplast. Foto:

Coloplast har lagt fundamentet til større vækst resten af regnskabsåret, lyder det fra selskabets topchef, Lars Rasmussen.

Til den positive side vejer blandt andet, at distributører på det amerikanske marked er færdige med at reducere lagre - og nu kan begynde at fylde dem op igen.

»I USA går det lidt bedre end ventet. Vi havde varslet, at vi skulle være færdige med lagerreduktioner blandt amerikanske distributører, og det er også gennemført nu,« fastslår den administrerende direktør.

Coloplast

Lagerreduktionerne i USA har presset Coloplasts kroniske forretning over de seneste kvartaler, og det er i særdeleshed gået ud over selskabets næststørste forretningsområde, Kontinens.

Der er dog ikke fare for, at en lignende situation opstår, da Coloplast for noget tid siden ændrede kontrakterne med distributørerne, sådan at der bliver givet bonus for, hvad man har solgt, og ikke for hvad man har købt, forklarer Lars Rasmussen.

Med en organisk vækst på 6 pct. i første kvartal klarer Coloplast sig lidt bedre, end analytikere ifølge Ritzau Estimates havde regnet sig frem til, nemlig 5,4 pct.

Coloplast

Men selskabets vækst skal være højere resten af året for at leve op til selskabets forventninger til hele regnskabsåret.

»Vi har jo forventninger om en vækst på 7 til 8 pct. i lokale valutaer. Det betyder, at vi skal vokse en del mere, end vi gør nu, og det er jeg også overbevist om, at vi kan, nu hvor situationen med lagerreduktioner er bag os«, siger Lars Rasmussen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen