Berlingske Business

Kronprins forlader Novo Nordisk

KS
Overskrift
Foto:
 

Den ukronede kronprins i Novo Nordisk, Kåre Schultz, forlader den danske medicinalkæmpe. Novo omorganiserer sin ledelse.

Novo Nordisk viceadministrerende direktør og driftsdirektør, Kåre Schultz, forlader Novo Nordisk. Det skriver Novo Nordisk i forbindelse med deres kvartalsregnskab.

KS

Medicinalkæmpen skriver meget kortfattet, at man omorganiserer i sin øverste ledelse, og at Kåre Schultz stopper. Konkret har man valgt at forfremme lederne af en række af Novos forretningsområder til medlemmer af koncerndirektionen. Som en følge af det, har Kåre Schultz valgt at stoppe i Novo Nordisk.

»Kåre Schultz har igennem de 26 år, han har været hos os, været stærkt medvirkende til at gøre Novo Nordisk til en succesrig global virksomhed. Jeg ønsker ham alt det bedste i hans fremtidige virke,« udtaler Lars Rebien Sørensen i en pressemeddelelse.

Kåre Schultz blev i 2014 udnævnt til viceadministrerende direktør, hvilket mange tolkede som en officiel udnævnelse til kronprins og dermed efterfølger til Lars Rebien Sørensen. I forbindelse med udnævnelsen skrev Novo Nordisk i pressemeddelelse:

»Udnævnelsen afspejler vigtigheden og kompleksiteten af Kåre Schultz' organisation - Operations - og hans succes i ledelsen heraf siden 2002,« hedder det endvidere i selve regnskabsmeddelelsen.

Novo Nordisk pressemøde

Bestyrelsen har endvidere besluttet, at Lars Rebien Sørensen forbliver på posten som administrerende direktør, indtil han nærmer sig tidspunktet, hvor hans kontrakt udløber i 2019.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen