Berlingske Business

Kina foreslår lempeligere krav til udenlandske lægemidler

1
Arkivfoto: Den kinesiske lægemiddelstyrelse har foreslået en række ændringer og lempelser, der skal gøre det nemmere for udenlandske medicinalselskaber at få markedsføringstilladelse til deres lægemidler i Kina, skriver branchemediet Fierce Pharma. Foto:

Den kinesiske lægemiddelstyrelse har foreslået en række ændringer og lempelser, der skal gøre det nemmere for udenlandske medicinalselskaber at få markedsføringstilladelse til deres lægemidler i Kina, skriver branchemediet Fierce Pharma.

Blandt de mest vidtrækkende ændringer er et forslag om, at medicinalselskaberne skal have mulighed for at ansøge om markedsføringstilladelse på baggrund af internationale kliniske studier af lægemidlet. Eneste krav, er at Kina også skal være blandt de lande, hvor de internationale studier er gennemført, skriver Fierce Pharma.

BM

Lægemiddelstyrelsen foreslår desuden, at det ikke længere skal være et krav, at medicinalselskaberne først kan ansøge om at indlede kliniske studier med en lægemiddelkandidat i Kina, når den er nået i den midterste kliniske udviklingsfase 2 i udlandet.

Novo Nordisk

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen