Berlingske Business

Kåre Schultz bliver topchef i Lundbeck

Novos kronprins bliver ny topchef i Lundbeck
Overskrift
Foto:
 

Den netop fratrådte Novo Nordisk-direktør Kåre Schultz bliver ny topchef hos medicinalselskabet Lundbeck. Schultz tiltræder den 20. maj.

Medicinalselskabet Lundbeck har omsider fundet en ny direktør. Efter blot en uge uden arbejdsgiver blev den tidligere Novo Nordisk-direktør Kåre Schultz onsdag morgen præsenteret som ny topchef for Lundbeck.

»Det er mig en stor fornøjelse at kunne meddele, at Kåre Schultz tiltræder som administrerende direktør for Lundbeck. Hans enestående erfaring fra en imponerende karriere i medicinalbranchen gør, at Kåre Schultz har præcis de rette kvalifikationer til at håndtere de udfordringer, som Lundbeck står over for,« siger Håkan Björklund, Lundbecks bestyrelsesformand, i en meddelelse.

 

Lundbecks kommende administrerende direktør har været viceadministrerende direktør og koncerndriftsdirektør i Novo Nordisk siden januar 2014. Han blev ansat i Novo Nordisk i 1989. Kåre Schultz er desuden bestyrelsesformand for Royal Unibrew og er medlem af bestyrelsen i Lego.

Kåre Schultz smækkede torsdag i sidste uge med døren hos Novo Nordisk, da det stod klart, at hans drøm om at blive topchef i den succesfulde danske medicinalkoncern brast. I stedet for udsigten til topjobbet i Novo Nordisk stod Kåre Schultz til at miste en række ansvarsområder, fordi selskabet havde besluttet at foretage en række ændringer i organisationen. Det ville Schultz ikke finde sig i og forlader nu sin arbejdsplads gennem 26 år med øjeblikkelig virkning.

Lundbeck

»Det er en udfordrende tid for Lundbeck, og jeg ser frem til at arbejde sammen med alle i Lundbeck for at bygge en stærk fremtid for vores patienter, aktionærer og medarbejdere,« siger Kåre Schultz i en kommentar.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen