Berlingske Business

Kåre Schultz beholder sit Novo-guld

aaa
Overskrift
Foto:
Novos kronprins bliver ny topchef i Lundbeck
Overskrift
Trods sit jobskifte til Lundbeck får Kåre Schultz lov til at beholde sin fratrædelsesordning på over 40 mio. kr., som han i sidste uge blev tildelt, da han sagde op i Novo Nordisk. Foto:

Den nyudnævnte Lundbeck-direktør Kåre Schultz får lov til at beholde sin fratrædelsesordning på over 40 mio. kr. fra Novo Nordisk, som han fik tildelt så sent som i sidste uge, da han selv sagde op.

Kåre Schultz smækkede torsdag i sidste uge med døren, da det stod klart, at hans drøm om at blive topchef i Novo Nordisk brast. Med beslutningen om at gå indkasserede Schultz på den gode side af 40 mio. kr. i fratrædelsesgodtgørelse.

Novos kronprins bliver ny topchef i Lundbeck

At Schultz nu under en uge senere kan glæde sig over et topjob hos Lundbeck, får ingen betydning for det gyldne håndtryk, som han modtog i Novo Nordisk. Schultz havde også en konkurrenceklausul med ud af døren hos Novo, men den er ikke aktuel i forbindelse med hans jobskifte, siger Lundbecks bestyrelsesformand.

kåre

»Nej, det har det ikke. Lundbeck er jo ikke en konkurrent til Novo Nordisk. Vi bevæger os inden for to helt forskellige områder,« siger Håkon Björklund, der oplyser, at Lundbeck har været i dialog med Kåre Schultz et godt stykke tid inden i torsdags, hvor Kåre Schultz stoppede hos Novo Nordisk.

Lundbeck laver lægemidler til behandling af sygdomme i hjernen, som f.eks. depression, Alzheimers og epilepsi. Novo Nordisk laver lægemidler til behandling af diabetes og hæmofili.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen