Berlingske Business

Jyske: Rigtig rigtig positivt for GN

GN
GN Store Nord A/S. Foto:

Opjusteringen fra GN Resound bekræfter, at selskabet er inde i en god gænge også hvad angår salget af de mere prisbillige høreapparater, vurderer Jyske Bank.

Opjusteringen fra GN Resound mandag morgen sender op med fem procent. Men faktisk bekræfter nyheden det, som markedet allerede havde på fornemmelsen, fastslår Janne Vincent Kjær, aktieanalytiker i Jyske Bank.

Høreapparat-producenten forventer en organisk vækst på mere end syv procent i 2013 mod tidligere fire-seks procent. Resultatet ventes nu at lande højere end 825 millioner kroner mod tidligere 775-825 millioner kroner.

»Det er selvfølgelig rigtig, rigtig positivt, og det bekræfter, at den positive udvikling fortsætter formentlig også ind i andet kvartal,« siger Janne Vincent Kjær, som ser opjusteringen som et tegn på, at GN Resound også har bidt sig fast i markedet for de lidt billigere høreapparater.

Hun er dog ikke meget overrasket over mandagens opjustering.

»De er inde i en stærk udvikling, og den tidligere guidance var meget konservativ. Den nye afspejler mere forventningerne i markedet. Konsensus ligger i forvejen på syv procent, og jeg ligger på otte,« siger Janne Vincent Kjær.

I mandagens meddelelse medler GN Resound om »et stærkt salgsmomentum«.

»Den fortsatte positive omsætningsvækst, der er skabt på baggrund af den ledende teknologiske position, er meget lovende. Udviklingen berettiger yderligere undersøgelser af potentielle vækstmuligheder, og det er blevet besluttet at geninvestere en del af den yderligere indtjening, der genereres fra den højere omsætning, i fremtidige vækstmuligheder,« skriver selskabet.

Med opjusteringen trækkes forventningerne til GN Store Nord-koncernens resultat op i den øvrige ende af det tidligere udmeldte interval. Dermed ventes et resultat på mere end 1.230 millioner kroner mod tidligere 1.190-1-280 millioner kr.

GN Store Nord modificerer forventningen til den organiske vækst, så den nu hedder »mere end 11 procent«.

Forventningerne til headset-divisionen GN Netcom fastholdes på et resultat mellem 450 og 500 millioner kroner og en organisk vækst på mellem 17 og 20 procent.

Med opjusteringen fra GN Resound og kun en lille justering af koncern-forventningerne, kan dagens udmelding dog godt ses som en skygge over forventningerne til netop headset-forretningen.

»Det er et stort interval, de har givet for Netcom-delen. Det her kan ses som en svag pil nedad. Det ligger stadig inden for intervallet, men det er en aggressiv guidance de har givet for Netcom, og jeg ligger i den nederste del af intervallet,« siger Janne Vincent Kjær.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen