Berlingske Business

Hemmelighedsfuld Kåre Schultz fortsætter som aktiv leder, men vil ikke sige hvor

kåre
Overskrift
Foto:
 
 

Novo Nordisks detroniserede Kronprins Kåre Schultz er hemmelighedsfuld om sine fremtidsplaner.

Novo Nordisks afgående viceadm. direktør Kåre Schultz glæder sig til nye udfordringer, selvom han er en anelse vemodig over at skulle sige farvel til Novo Nordisk efter 26 år i medicinalkoncernen.

”Jeg valgt at forlade Novo Nordisk, fordi bestyrelsen har besluttet, at Lars Rebien Sørensen fortsætter frem til 2019, hvor hans kontrakt udløber. Jeg har derfor vurderet, at det bedste for mig at gøre er at forlade Novo Nordisk,” siger Kåre Schultz.

Novo Nordisk opjusterer forventninger

Hvad den 54-årige Kåre Schultz er han indtil videre hemmelighedsfuld omkring.

”Jeg håber fortsat at kunne have noget bestyrelsesarbejde, men der er også udsigt til andre udfordringer. Hvad det er, kan jeg dog ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt,” siger Kåre Schultz.

KS

Men du forventer at fortsætte i et andet topjob?

”Ja, jeg satser på fortsat at være aktiv også inden for ledelse,” siger Kåre Schultz.

Der er et job ledigt som topchef ledigt herhjemme, nemlig i medicinalvirksomheden Lundbeck. Ville det være noget for dig?

”Det kan jeg ikke kommentere på.”

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen