Berlingske Business
17:26William Demant tog føringen i positivt marked

Hemmelighedsfuld Kåre Schultz fortsætter som aktiv leder, men vil ikke sige hvor

kåre
Overskrift
Foto:
 
 

Novo Nordisks detroniserede Kronprins Kåre Schultz er hemmelighedsfuld om sine fremtidsplaner.

Novo Nordisks afgående viceadm. direktør Kåre Schultz glæder sig til nye udfordringer, selvom han er en anelse vemodig over at skulle sige farvel til Novo Nordisk efter 26 år i medicinalkoncernen.

”Jeg valgt at forlade Novo Nordisk, fordi bestyrelsen har besluttet, at Lars Rebien Sørensen fortsætter frem til 2019, hvor hans kontrakt udløber. Jeg har derfor vurderet, at det bedste for mig at gøre er at forlade Novo Nordisk,” siger Kåre Schultz.

Novo Nordisk opjusterer forventninger

Hvad den 54-årige Kåre Schultz er han indtil videre hemmelighedsfuld omkring.

”Jeg håber fortsat at kunne have noget bestyrelsesarbejde, men der er også udsigt til andre udfordringer. Hvad det er, kan jeg dog ikke udtale mig om på nuværende tidspunkt,” siger Kåre Schultz.

KS

Men du forventer at fortsætte i et andet topjob?

”Ja, jeg satser på fortsat at være aktiv også inden for ledelse,” siger Kåre Schultz.

Der er et job ledigt som topchef ledigt herhjemme, nemlig i medicinalvirksomheden Lundbeck. Ville det være noget for dig?

”Det kan jeg ikke kommentere på.”

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen