Berlingske Business

GSKs Victoza-rival forsinkes

GSK
Glaxosmithklines diabetesmiddel Albiglutid er blevet forsinket i USA Foto:

Glaxosmithklines planer om at få Albiglutid på markedet i USA forsinkes.

Det britiske medicinalselskab Glaxosmithkline, GSK, er løbet ind i en forsinkelse i USA, hvor lægemiddelmyndighederne har meddelt, at det vil tage tre måneder mere at behandle markedsføringsansøgningen for Victoza-rivalen Albiglutid. Den nye deadline er 15. april 2014.

Det fremgår af en pressemeddelelse, GSK udsendte fredag eftermiddag.

Beslutningen er truffet for at give myndighederne tid til at gennemgå information, som GSK har tilvejebragt på lægemiddelmyndighedernes foranledning.

Forsinkelsen af GSK's diabetesmiddel kommer næppe til at betyde særligt meget for Novo Nordisk, vurderer analytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen.

»Jeg vurderer egentlig ikke Albiglutid som en større konkurrent til Victoza,« forklarer Sydbank-analytikeren.

Han peger på, at GSK tidligere har gennemført et direkte sammenligningsstudie mellem Albiglutid og Victoza, der viste, at Victoza ydede bedre blodsukkerkontrol. Samtidig har Victoza vist sig at give diabetikerne et større vægttab end Albiglutid, der til gengæld kun skal tages ugentligt, mens Victoza er til dagligt brug.

/ritzau/FINANS

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen