Berlingske Business

God start på året for Chr. Hansen - fastholder forventninger

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen
I dag præsenterer ingredienskoncernen Chr. Hansen regnskab for første kvartal Foto:

Chr. Hansen starter det nye år med et solidt 1. kvartal i det skæve regnskabsår med en organisk omsætningsvækst på 9 procent.

Det blev en god start på året for enzymproducenten, Chr. Hansen, som onsdag leverede regnskab for 1. kvartal i det skæve regnskabsår.

Med en solid organisk vækst på 9 procent fastholder virksomheden forventningerne til 2014/2015. Omsætningen ligger på 188 millioner euro mod 171 millioner i 1. kvartal sidste år.

Chr. Hansen får overskud i milliardklassen

»Vi fortsætter gennemførelsen af vores strategi, Nature's No. 1. Vi har sat turbo på vores forsknings- og udviklingsaktiviteter inden for biologisk plantebeskyttelse, og vi har styrket organisationen i Kina med henblik på at
støtte vores nye markedsføringsstrategi for kulturer og enzymer,« siger  adm. direktør Cees de Jong til regnskabet.

»Derudover kører gennemførelsen af den nye dedikerede salgs- og applikationsorganisation i Natural Colors Division efter planen, og vi forventer en forbedring af divisionens resultater i løbet af året.«

pix

Driftsomkostningerne udgjorde 53 millioner euro mod 47 millioner i 1. kvartal sidste år. Samtidig er EBIT-marginen før særlige poster 23,1 procent mod 25,2 procent i 1. kvartal 2013/2014. EBIT-marginen var negativt påvirket med 0,5 procentpoint på grund af et lavere aktiveringsniveau af udviklingsomkostninger.

»Vi fastholder vores forventninger til 2014/15 med en organisk omsætningsvækst
på 7-9% og en EBIT-margin før særlige poster på over 26,5%,« konluderer Cees de Jong.

Derudover forventer Chr. Hansen forsknings- og udviklingsudgifter på 7-8 procent af omsætningen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen