Berlingske Business

GN Resound ser fire mulige scenarier i patenttvist med Oticon

AUSTRIA/
GN Resound ryster ikke på hånden i den verserende patenttvist mod den danske rival Oticon. Foto:

GN Resound ryster ikke på hånden i den verserende patenttvist mod den danske rival Oticon, der er en del af William Demant Holding.

GN Resound ryster ikke på hånden i den verserende patenttvist mod den danske rival Oticon, der er en del af William Demant Holding.

Førstnævnte har nemlig en række grunde til at antage, at det har en rigtig god sag. Men selskabet opstiller alligevel fire mulige scenarier for udfaldet af tvisten i retssalen.

Det fortalte GN Resound ved en ekstraordinær præsentation i forbindelse med den årlige høreapparatmesse hos Europäische Union der Hörgeräteakustiker (EUHA), der løber af stablen i Nürnberg i disse dage.

SONOVA-AGM/

Første scenarie er, at Det Europæiske Patentkontor, som GN Resound selv forventer, kender Oticons patent ugyldigt ved dets afgørelse i februar næste år. Dermed slutter sagen formentlig der. Der er ifølge GN Resound "stor sandsynlighed" for, at det scenarie vil blive udfaldet.

Skulle Oticons patent - mod GN's forventning - blive kendt for gyldigt, er der yderligere tre mulige scenarier.

Det første - og ifølge GN mest sandsynlige - scenarie i det tilfælde er, at de relevante myndigheder vil påpege, at GN Resound ikke har krænket Oticons patent, hvorefter sagen vil slutte der.

BM

Skulle patentet fra Oticon blive kendt gyldigt - og GN Resound samtidig kendt skyldig i krænkelse af patentet - er det ifølge GN-ledelsen mest sandsynligt, at selskabet til den tid har udviklet en ny antenneteknologi, hvorfor der skal betales royalties for salg tilbage i tiden til Oticon.

Hvis patentet kendes gyldigt, og det fastholdes, at patentet er blevet krænket - samtidig med at GN Resound endnu ikke har en ny antenneteknologi klar, må selskabet ifølge eget udsagn formentlig betale royalties af både historisk og fremtidigt salg af de relevante produkter til Oticon.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen