Berlingske Business

GN Resound på trapperne med nyt produkt til VA

gn

GN Store Nords høreapparatforretning, GN Resound, lancerer søndag sit super power-produkt Resound Enzo2 i det amerikanske VA-segment (Veterans Affairs), der tilpasser høreapparater til militærveteraner.

Og det skulle gerne hjælpe selskabet til at tage nye markedsandele i segmentet, hvor GN Resound i løbet af de seneste to år er vokset heftigt, siden introduktionen af Made for iPhone-teknologien.

Det har bragt GN Resounds markedsandel i VA-segmentet, der står for godt 20 pct. af det samlede amerikanske marked for høreapparater, op på i underkanten af 20 pct. fra godt 8 pct. ved indgangen til sidste år. Og der er ambitioner om mere.

- Når vi lancerer Resound Enzo2 i VA kan det forhåbentlig hjælpe med at fortsætte væksten i den kanal, siger Anders Boyer, der er finansdirektør hos GN Store Nord, til Ritzau Finans.

gn

Med lanceringen opnår GN Resound desuden en konkurrencemæssig fordel i forhold til den danske konkurrent Oticon, der er ejet af William Demant Holding.

I forbindelse med EUHA-høreapparatmessen i Nürnberg for et par ugers siden lancerede også Oticon nye høreapparater i super power-klassen med Oticon Dynamo, Sensei SP og Plus Power.

Det er alle tre produkter fra den såkaldte Inium Sense-platform, der blev rullet bredt ud i begyndelsen af året.

William Demant har haft stor succes med Inium Sense-platformen, og selskabet selv har også store forventninger til de nye super power-produkter.

Men lige netop i VA-segmentet må selskabet vente indtil maj næste år med at lancere produkterne. Hos VA er der nemlig kun to årlige lanceringsvinduer - et den 1. maj og et den 1. november - og kravet for lancering i de to vinduer er, at produktet er frit på markedet to måneder inden da.

q

Det krav lever Oticons lancering ikke op til, og derfor må selskabet vente til maj næste år med at lancere i VA, hvilket giver konkurrenten GN Resound lidt ekstra plads at boltre sig på i et halvt år.

Og netop det faktum er der ærgrelse over hos Oticon.

- Det er da ærgerligt. Jeg ville hellere have været inde i VA allerede nu, men vi havde desværre ikke produkterne klar til lancering i september, og når man ikke er på markedet der, kan man ikke komme ind i VA i dette vindue. Så det må jeg desværre leve med, sagde Søren Nielsen, der er administrerende direktør hos Oticon og viceadministrerende direktør hos William Demant Holding, til Ritzau Finans i forbindelse med EUHA-messen.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen