Berlingske Business

GN gennemfører opkøb af amerikanske Audigy

Pix: GN
Udsigten til at tage større bidder af den uafhængige del af det amerikanske marked, hvor indtjeningen per enhed typisk er højere, har været meget afgørende i processen. Fortæller GN Hearings administrerende direktør, Anders Hedegaard. Foto:

GN Store Nord har fredag gennemført opkøbet af selskabet Audigy, der er en sammenslutning af uafhængige forhandlere.

Høreapparatselskabet annoncerede i maj den betingede aftale om at købe det amerikanske selskab, og nu er alle relevante myndighedsgodkendelser og nødvendige betingelser faldet på plads, fremgår det af en fondsbørsmeddelelse fredag aften.

Audigy vil fortsætte som et separat selskab og et datterselskab til den amerikanske forretningsenhed af GN Hearings.

Da den betingede aftale blev offentliggjort for lidt over en måned siden, fortalte GN Hearings administrerende direktør, Anders Hedegaard, at udsigten til at tage større bidder af den uafhængige del af det amerikanske marked, hvor indtjeningen per enhed typisk er højere, har været meget afgørende i processen.

GN Store Nord logo.

»Vi har hele tiden sagt, at vi gerne vil styrke samarbejdet med de kunder, vi har. Og hos de uafhængige har vi været lidt bagud i forhold til vores samlede markedsandel, sagde Anders Hedegaard til Ritzau Finans og fastslog ligeledes, at købet også sikrer adgang til forhandlerne fremadrettet i et marked, hvor der er meget fokus på opkøb netop nu.«

»De uafhængige forhandlere udgør stadig en pæn del af det amerikanske marked. Nogle er i indkøbsgrupper, og andre er helt uafhængige. Og dem, der bliver opkøbt af producenter, har vi kun begrænset adgang til,« fortalte topchefen.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen