Berlingske Business
17:03Mærsk var lyspunktet i rød C20-dag

Glaxosmithkline henter ny topchef fra egne rækker

Glaxosmithkline
Den britiske medicinalkæmpe Glaxosmithkline har fundet en intern afløser for topchef Andrew Witty, der meddelte sin afgang tilbage i marts. Foto:

Den britiske medicinalkæmpe Glaxosmithkline har fundet en intern afløser for topchef Andrew Witty, der meddelte sin afgang tilbage i marts.

Afløseren bliver Emma Walmsley, oplyser selskabet i en meddelelse. Hun er direktør for GSK Consumer Healthcare, der er et joint venture mellem Glaxosmithkline og schweiziske Novartis, som sælger håndkøbsmedicin. Det oplyser selskabet i en meddelelse.

Emma Walmsley har været i selskabet siden 2010 og været en del af direktionen siden 2011.

Andrew Witty stopper i det britiske selskab ved udgangen af marts næste år efter omkring ti år på posten.

Billede

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen