Berlingske Business

Genmab sendes til tops efter dugfrisk analyse

Genmab logo PR-foto Genmab A/S
Genmab har fået en god start på børshandelen tirsdag, hvor aktien har lagt sig i toppen af det toneangivende danske aktieindeks, C20 Cap. Foto:

Genmab har fået en god start på børshandelen tirsdag, hvor aktien har lagt sig i toppen af det toneangivende danske aktieindeks, C20 Cap.

Efter ti minutters handel er Genmab steget 2 pct. til 1449 kr.

Fremgangen kommer, efter at det amerikanske børshus Jefferies tirsdag har løftet kursmålet for aktien til 1750 kr. fra 1500 kr.

Jefferies gentager desuden anbefalingen »køb« af Genmab og spår Genmabs kræftmiddel Darzalex endnu større succes end tidligere.

BM

Således venter Jefferies nu, at Darzalex på sigt når et årligt topsalg på 8,1 mia. dollar, eller 56,5 mia. kr., alene i knoglemarvskræft. Det er 1,1 mia. dollar, eller omkring 7,7 mia. kr., mere, end børshuset tidligere så mulighed for.

Darzalex markedsføres af Genmabs partner - det Johnson & Johnson-ejede Janssen - og Genmab er berettiget til tocifrede royalties, eller procenter, af salget.

Verdens bedste aktie er dansk Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen