Berlingske Business

Genmab og Novo udvider samarbejde

Genmab logo PR-foto Genmab A/S
Foto:

Genmab og Novo Nordisk har udvidet deres samarbejde på antistofområdet, skriver Medwatch. De to virksomheder indgik et samarbejde i august 2015, hvor Novo fik adgang til Genmabs duobodyplatform til at skabe og udvikle bispecifikke antistoffer til to lægemiddelprogrammer.

Genmab modtog ved den lejlighed 2 mio. dollar og har mulighed for at modtage et milliardbeløb for hvert program, Novo vælger at gå videre med.

Europa-Kommissionen godkender Novos nye diabetesmiddel

I december blev samarbejdet så udvidet med yderligere fem bispecifikke targets og tre optioner på kommercielle licenser. Også her modtog Genmab 2 mio. dollar fra Novo og med mulighed for senere at modtage milepæle og encifrede royalties.

»Vi har nu udvidet Novo Nordisks adgang til duobody-platformen. De har fået en række nye optioner på kommercielle licenser. Vi har ikke annonceret det tidligere, for det er ikke noget, der er materielt for selskabet,« siger Genmabs administrerende direktør Jan van de Winkel til Medwatch.

Europa-Kommissionen godkender Novos nye diabetesmiddel

Bispecifikke antistoffer har den fordel, der er kan binde sig til forskellige dele af det samme target eller to forskellige target og derved potentielt kan opnå større effekt.

Novo har ikke afsløret, hvilke sygdomsområder det går efter at bruge duobody-teknologien til.

jeje

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen