Berlingske Business

Genmab og Janssens kræftmiddel løfter ambitionerne

Genmab
Genmab Foto:

Ambitionerne er høje hos Genmabs amerikanske partner Janssen Pharmaceuticals, der med lægemidlet Darzalex vil være de største inden for behandling af knoglemarvskræft. Det skriver dagbladet Børsen.

- Ja, effekten af lægemidlet på egen hånd i heftigt forudbehandlede patienter, der har opbrugt alle behandlingsmuligheder til rådighed antyder, at hvis man bruger lægemidlet tidligere og i kombination med andre lægemidler, så kan vi håbe at have en transformerende indvirkning på behandlingen af nydiagnosticerede patienter, siger Craig Tendler, som er ansvarlig for udviklingen af kræftlægemidler hos Janssen Pharmaceuticals, til dagbladet Børsen.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Darzalex har hidtil kun været brugt til behandling af meget syge patienter, der har været behandlet med op til fem andre lægemidler uden effekt. På trods af det udfordrende udgangspunkt er det lykkedes Genmab og Janssen at bremse kræften, og i flere tilfælde helt at kurere kræften.

I sidste uge blev Darzalex godkendt i USA, og de mest positive aktieanalytikere spår en gylden fremtid for det banebrydende lægemiddel, der forventes at kunne generere et salg på omkring 35 mia. kr.


genmab

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen