Berlingske Business

Genmab modtager 3 mio. dollar i milestone

Genmabs topchef Jan van de Winkel.
Genmabs topchef Jan van de Winkel kan glæde sig over 3 mio. dollar i kassen efter at have nået en milepæl. Foto:

Genmab modtager 3 mio. dollar. Det sker som følge af, at selskabet har nået en milepæl i samarbejdet med Janssen Biotech om Duobody-teknologiplatformen.

Det skriver Genmab i en meddelelse til fondsbørsen.

Milepæls-udbetalingen udløses som følge af prækliniske fremskridt med et potentielt Duobody-produkt, som er rettet mod cancer. Genmab har allerede modtaget en betaling på 3,5 mio. dollar fra Janssen Biotech og vil potentielt være berettiget til milepæls- og licensbetalinger på op til omkring 175 mio. dollar. Dertil kommer royalties for hvert kommercialiseret Duobody-produkt.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

- Denne milestone er endnu et skridt i den fortsatte validering af vores Duobody-teknologi. Vores teknologi-samarbejder er en vigtig del af Genmabs strategi om at skabe forskellige indtægtskilder, og vi er meget tilfredse med de fortsat hastige fremskridt med Duobody-programmerne i vores samarbejde med Janssen, siger Jan van de Winkel, der er ph.d. og administrerende direktør hos Genmab, i fondsbørsmeddelelsen.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Janssen Biotech har udnyttet optioner på 11 programmer ud af i alt 20 mulige under samarbejdet med Genmab om Duobody-platformen, der er en platform til dannelse og udvikling af bispecifikke antistoffer, som potentielt kan forbedre antistofbehandlingen af kræft, autoimmune sygdomme, infektionssygdomme og sygdomme i centralnervesystemet.

RB Månedens aktie: Fødevareinvestorer tjente milliarder i juli

Inklusive samarbejdet med Janssen har Genmab fem kommercielle samarbejdsaftaler vedrørende Duobody-teknologien.

Dagens nyhed vil ifølge Genmab ikke få indvirkning på Genmabs resultatforventninger til 2015.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen