Berlingske Business

Genmab kan sælge Darzalex for op mod 2,3 mia. dollar i 2018

. Genmabs middel mod knoglemarvskræft, Darzalex, vil passere en omsætning på 2 mia. dollar i 2018.

Det fremgår af selskabets forventninger i årsregnskabet.

Netop salgsforventningerne til Darzalex mod knoglemarvskræft er imødeset med spænding af analytikerne, der også har sat næsen op efter stærk vækst, da midlet ser ud til at nærme sig en godkendelse som førstebehandling af knoglemarvskræft i USA. I forvejen er midlet godkendt som anden-, tredje- og fjerdebehandling.

Mere specifikt regner Genmab med, at partneren Janssen vil lande et Darzalex-salg på 2000-2300 mio. dollar i 2018 mod 1242 mio. dollar sidste år.

Forventningen ligger på linje med Jyske Banks prognose om et salg på 2086 mio. dollar og favner også konsensus, der er på 2210 mio. dollar, ifølge Jyske Bank.

Det vil give Genmab, der modtager royalties af salget, en indtægt på omkring 1750 mio. kr. Royaltyindtægten ligger derimod lidt lavere end de 1,91 mia. kr., som er medianen af tre analytikerestimater indsamlet af Bloomberg News.

Genmab venter desuden et driftsresultat på 1300-1500 mio. kr. mod 1344 mio. kr. sidste år og otte analytikeres medianestimat på 1,54 mia. kr.

Omsætningen ses lande i intervallet 2700 til 3100 mio. kr.

De benyttede analytikerestimater fra Bloomberg er indsamlet efter den 23. januar, hvor Genmab offentliggjorde salgstal for Darzalex i 2017.

/ritzau/FINANS

 

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen