Berlingske Business

Genmab indgår stort samarbejde med Novo Nordisk

Genmabs topchef Jan van de Winkel.
Foto:

Biotekselskabet Genmab indgår en kommerciel licensaftale med medicinalgiganten Novo Nordisk om selskabets Duobody-teknologi.

Som del af aftalen tildeles Novo Nordisk to kommercielle licenser til Duobody, mens Genmab som betaling får 2 mio. dollar på forhånd.

q

Samtidig er Genmab berettiget til potentielle milepælsbetalinger på 250 mio. dollar for hver eksklusive licens eller cirka 200 mio. dollar for hver ikke-eksklusive licens. Derudover kommer royalties fra salg af eventuelle kommercielle produkter.

Duobody er en teknologiplatform til dannelse og udvikling af bispecifikke antistoffer, som Genmab selv har udviklet.

- Vores egenudviklede Duodody-teknologi kan anvendes til at skabe bispecifikke antistoffer, som retter sig mod en lang række sygdomsområder.

- Denne aftale med Novo Nordisk viser, hvordan vi kan udnytte vores unikke state-of-the-art antistofekspertise og samarbejder til at skabe forskellige indtægtskilder inden for andre områder end cancer, siger Jan van de Winkel, administrerende direktør hos Genmab, i en meddelelse.

pix-novozymes

Aftalen med Novo Nordisk ventes ikke at få nogen indflydelse på Genmabs finansielle forventninger til 2015.

Genmab venter fortsat en omsætning på 650-725 mio. kr., driftsomkostninger på 600-650 mio. kr. samt et driftsoverskud på 200-275 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen