Berlingske Business

Genmab går også efter udvidet Arzerra-godkendelse i USA

Genmab
Genmab fortæller for anden gang på en uge, at partneren Novartis har indsendt en registreringsansøgning om at få udvidet brugen af kræftmidlet Arzerra (Ofatumumab). Foto:

Forleden var det Europa, og nu kommer turen til USA. Genmab fortæller for anden gang på en uge, at partneren Novartis har indsendt en registreringsansøgning om at få udvidet brugen af kræftmidlet Arzerra (Ofatumumab).

Onsdag gjaldt det en europæisk ansøgning, og sent torsdag kom turen så til USA, hvor Novartis har sendt papirer ind til sundhedsmyndighederne FDA.

Ansøgningen omfatter brug af Arzerra i kombination med kemoterapimidlerne Fludarabin og Cyclofosfamid (FC) til behandling af patienter med recidiverende kronisk lymfatisk leukæmi (CLL).

DET INTERNATIONALE MEDICINALFIRMA GENMAB.

»Ansøgningen er baseret på resultaterne fra et fase 3-studie, Complement 2, som evaluerede Ofatumumab i kombination med FC over for FC alene til behandling af patienter med recidiverende CLL. Der blev rapporteret top-line resultater fra dette studie i april 2015. Studiet opfyldte det primære endpoint med en median progressionsfri overlevelse hos de patienter, der fik Ofatumumab i kombination med FC på 28,9 måneder mod 18,8 måneder for de patienter, der alene fik FC,« skriver Genmab i en meddelelse til fondsbørsen.

genmab

Samme studie lå til grund for den europæiske ansøgning.

Genmabs topchef Jan van de Winkel.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen