Berlingske Business

Genmab-aktien til tops efter stærke studiedata

Genmab
ARKIVFOTO. Foto:

Genmab stryger til tops i C20 Cap-indekset torsdag morgen som belønning for et succesrigt fase 3-studie med Darzalex til behandling af knoglemarvskræft.

Aktien er åbnet med en stigning på 4,1 pct. til 894 kr.

I studiet har Darzalex nået det primære endemål i en kombinationsbehandling af patienter, der har modtaget én tidligere behandling mod deres knoglemarvskræft.

Darzalex markedsføres i forvejen til patienter, der har gennemgået mindst tre forskellige behandlingsforløb, og med studiet håber Genmab og partneren Janssen, at Darzalex på sigt godkendes til brug tidligere i behandlingsforløbet.

Genmab


- Hvis det kan blive godkendt til det, så vil det øge patientpopulationen - antallet af patienter, der får Darzalex - markant. Groft sagt er patientpopulationen vel tre fire gange større, hvis de lykkes, siger senioranalytiker i Sydbank Søren Løntoft Hansen.

Genmabs topchef Jan van de Winkel betegner resultaterne som et "home run".

- Nu skal Janssen i gang med at knuse data, hvilket vil kan tage nogle få måneder eller potentielt op til fire til seks måneder. For nu skal hver eneste patient screenes og karakteriseres omhyggeligt. Registreringsansøgningen kan så komme fire til seks måneder fra nu, hvorefter det vil være op til myndighederne, hvor hurtigt de vil træffe beslutning, og om de vil give det "priority review" (fremskyndet behandling, red.). Gør de det, kan indlægssedlen blive opdateret i begyndelsen af næste år, fortæller Jan van de Winkel.

/ritzau/FINANS

genmab

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen