Berlingske Business

FDA godkender flere data for vigtig Lundbeck-middel

LKudnbecjk
Foto:

Den amerikanske lægemiddelstyrelse, FDA, har godkendt en ansøgning om at tilføje yderligere data til Lundbecks antidepressivmiddel Brintellix.

Det er Lundbecks japanske partner Takeda, der melder om den amerikanske godkendelse til at se på ansøgningen, efter de europæiske lægemiddelmyndigheder i marts i år nikkede "ja" til at inkludere data i indlægssedlen på antidepressivet vedrørende en vigtig behandlingseffekt.

Det skriver Bloomberg News.

Det drejer sig om, at Brintellix har en effekt på kognitive funktioner såsom at koncentrere sig og fokusere. I foråret oplyste Lundbeck, at der var tale om det første antidepressiv i Europa, som ville få effekter på visse kognitive funktioner inkluderet på indlægssedlen.

GERMANY PHARMACEUTICAL TAKEDA

Lundbeck og Takeda markedsfører Brintellix sammen.

Lundbeck rapporterede en omsætning af Brintellix på 98 mio. kr. i første kvartal i år, hvilket var 22 mio. kr. mindre end analytikere havde ventet ifølge Ritzau Estimates. Selv estimerer Lundbeck et topsalg af Brintellix på mellem 5 og 10 mia. kr.

30BUSLundbeck-collage.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen