Berlingske Business

Exiqon på vej med to nye lanceringer

Exiqon
I samarbejde med Aarhus Universitetshospital har Exiqon udviklet en biomarkør, der er designet til præcist at forudsige, hvorvidt en mand har prostatakræft eller ej, fortæller Lars Kongsbak, der er topchef i Exiqon. Foto:

Det danske biotekselskab Exiqon er på trapperne med to nye typer test af prostatakræft, hvoraf det ene angiveligt har kæmpestort potentiale.

Det skriver branchesitet Medwatch.dk.

I samarbejde med Aarhus Universitetshospital har selskabet udviklet en biomarkør, der er designet til præcist at forudsige, hvorvidt en mand har prostatakræft eller ej, fortæller Lars Kongsbak, der er topchef i Exiqon.

- Det er et fantastisk skridt fremad, fordi der i dag faktisk ikke findes en god test. Man tager en blodprøve, og så måler man på et protein, selv om man ikke har prostata, og ofte kan man faktisk også have prostatakræft uden at have et forhøjet niveau af dette protein, siger Kongsbak til Medwatch.dk. og vurderer, at selskabet er på vej ind i et marked for mindst 1 mia. dollar.

Exiqon-aktien stiger mandag eftermiddag 2 pct. til 10,40 kr.

 

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen