Berlingske Business

Exiqon-formand: Hollændere køber viden i Vedbæk

Lars Kongsbak
Lars Kongsbak, adm. direktør i Exiqon. Foto:

Hollandske Qiagen har lovet at holde fingere fra Exiqon i 18 måneder, hvis selskabets købstilbud til aktionærerne bliver til noget.

Derefter er fremtiden uvis for de ansatte i det danske selskab, der er forankret i Vedbæk.

Det siger Exiqons bestyrelsesformand, Erik Walldén, til Ritzau Finans.

»I henhold til aftalen med Qiagen, så har de bundet sig op på ikke at gøre noget i 18 måneder. Derefter ved vi ikke, hvad der vil ske«, siger han.

»Men vi er jo et videnstungt selskab, hvor det er "human-kapital", der sælges. Vi har mange dygtige folk ansat, og det er den viden, som Qiagen ønsker at købe«, siger Erik Walldén.

Lars Kongsbak

Det hollandske selskab har tilbudt aktionærerne i Exiqon 18 kr. per aktie - lukkekursen tirsdag var 12,70 kr. Og det er et tilbud, som bestyrelsen anbefaler aktionærerne at sige ja til.

»Vi har været i dialog med Quigen her i foråret - og det mundede så ud i et købstilbud i går. Vi mener i bestyrelsen, at det er et så attraktivt tilbud, at vi anbefaler et ja«, siger bestyrelsesformand.

Pix-lauritz

Qiagen vil i løbet af fire uger komme med et "rigtigt" tilbudsdokument til selskabets aktionærer. Og når det er på plads, er der en masse arbejde der skal gøres. Blandt andet skal man se på, hvordan Exiqon i fremtiden skal ledes.

»Vi har nu fået et bud - og der udestår efterfølgende en masse arbejde. Vi har endnu ikke set på, hvad der skal ske med direktionen - så langt er vi ikke kommet«, siger Erik Walldén.

Exiqon stiger onsdag morgen med 39,4 pct. til 17,70 kr.

pix-Andreas Mundt

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen