Berlingske Business

Er det OK at medicinal-firmaer betaler lægernes rejser?

Er det OK at medicinal-firmaer betaler lægernes rejser? - 1
Foto:

Kender du til eksempler, hvor læger får betalt rejser til udlandet? Er rejserne fagligt relevante for lægerne, eller handler det mere om ferie og afslapning? Har de ægtefællerne med?

Berlingske Business skriver i dag om en ny sag mod Novo Nordisk, der er under mistanke for at have brudt reglerne i Sverige, fordi Novo måske har betalt hele rejsen for 150 læger, sygeplejersker og deres ægtefæller i forbindelse med en tur til Sydafrika.

Men er hele sagen blot udtryk for, at det svenske bagmandspoliti ikke har nogen som helst føling med, hvordan det reelle samarbejde er mellem læger og medicinal-industrien?

Hvad er egentlig op og ned, når vi taler om det gensidige afhængighedsforhold mellem lægestanden og medicinalindustrien? Kender du til sager, hvor læger rejser ud i den store verden – med ægtefællen under armen – hvor der er mere fokus på ferie og rødvin end faglige input og ny viden?

Eller er rejser betalt af lægemiddel-industrien en fuldstændig nødvendig og vigtig del af lægernes faglige udvikling, som sikrer, at patienterne altid får adgang til den bedste medicin og det bedste udstyr?

Hvis du ikke vil skrive om dine erfaringer her i det offentlige debat-forum, så kan du mail til journalist Vibeke L. Svansø på: vs@berlingske.dk

Skriv om din holdning eller dine oplevelser her:

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen