Berlingske Business

Costco-aftale bidrager med god vækst i GN Resound

AUSTRIA/gn resound
Foto:

En pæn del af GN Resounds opjustering mandag skyldes, at den danske høreapparatproducent har fået foden endnu længere inden for hos amerikanske Costco.

Hidtil har Costco, som er en varehuskæde kun for betalende medlemmer, solgt apparater fra GN Resound, William Demants Bernafon-mærke og tyske Siemens, hvor sidstnævnte var førstevalget. Men med den nye aftale har GN sat sig på førstepositionen, og Costco skal samtidig i gang med en satsning uden for USA's grænser, især i Asien, der vil give øget salg.

Den aftale har dermed en stor aktie i Resounds opjustering fra en 2013-vækst på mellem 4 og 6 pct. til nu "over 7 pct."

- Det er nok mellem 1 og 1,5 pct.point af vores vækst i år, der kommer fra Costco, om end det præcise tal stadig er usikkert. Det er relativt attraktive priser for os, når vi sælger videre til dem. Ikke så gode som i det private marked, men stadig attraktive, siger Michael Bjergby, ansvarlig for blandt andet Investor Relations hos GN Store Nord, til Ritzau Finans.

Hver Costco-butik har en lille høreapparatklinik, som betjener flere kunder end en traditionel audiolog, forklarer han.

- Det er en ekstremt effektiv kanal, hvor de også sælger apparaterne billigere på grund af mindre avance. De har rigtig stor vækst i USA og er en af de hurtigst voksende kanaler, siger Michael Bjergby.

Han vil ikke kommentere prisniveauet hos Costco i detaljer, men fortæller, at det ligger cirka mellem den store offentlige Veterans Affairs-organisation, hvor gennemsnitsprisen er 300 dollar per apparat, og niveauet hos de private audiologer.

/ritzau/FINANS

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen