Berlingske Business
17:34Business Live siger tak for i dag og på gensyn

Coloplasts salg af urologiprodukter løftet af fransk fremgang

Colo
Coloplast har tre primære forretningsområder: stomi, kontinens og urologi, samt hud- og sårpleje.

Coloplasts urologiforretning omsatte for 342 mio. kr. i fjerde kvartal 2014/15, hvilket lå stort set på linje med analytikernes forventninger om en omsætning på 348 mio. kr. ifølge estimater indsamlet af Ritzau Estimates.

I fjerde kvartal 2013/14 var omsætningen i divisionen 301 mio. kr.

»Udviklingen var som for tidligere kvartaler hovedsageligt drevet af salg af endourologiske engangsprodukter, specielt i Frankrig«, skriver Coloplast i regnskabet, der er offentliggjort tirsdag.

CEO

»Salget af Altis-slynger til behandling af stressinkontinens hos kvinder og Restorelle-produkter mod nedsunket underliv på det amerikanske marked påvirkede kvartalet positivt, mens markedet for penisimplantater fortsat er udfordret«, skriver medicokoncernen.

Den del af urologimarkedet, hvor Coloplast er repræsenteret, estimeres til at have en værdi på 9-10 mia. kr. Markedsvæksten estimeres til 3-5 pct., og her voksede Coloplast med 5 pct. i fjerde kvartal.

CEO

Coloplasts andel af det samlede globale marked for urologiprodukter udgør 10-15 pct., oplyser selskabet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampensions kunder kan glæde sig over et godt afkast for 2017.”En typisk kunde i vores markedsrenteprodukt opnår et afkast i år på omkring 8 pct., og det er meget højere, end hvad man kunne forvente v...

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen