Berlingske Business
09:41Høreapparatgigant vil sælge produkter under eget navn

Coloplast vil være førerhund på alle områder

Medicoselskabet Coloplast kommer i dag med regnskab for tredje k
Administrerende direktør for Coloplast, Lars Rasmussen, går snart ind i sit tiende år som topchef for medicoselskabet, og han er tilfreds med sit arbejde, men langt fra færdig. (Foto: /Scanpix 2017)

Administrerende direktør for Coloplast, Lars Rasmussen, går snart ind i sit tiende år som topchef for medicoselskabet, og han er tilfreds med sit arbejde, men langt fra færdig.

Det skriver Jyllands-Posten.

Siden oktober 2008 har Lars Rasmussen femdoblet sin værdi til over 100 mia. kr., men det er ikke nok for topchefen.

Coloplast er markedsleder inden for to af fire forretningsområder, hvortil selskabet sidder på 30-40 pct. af markedet inden for stomi og inkontinens. Mens selskabet halter langt efter områder såsom sårpleje og urologi med en markedsandel på henholdsvis 7-9 pct. og 10-15 pct.

MAERSK-RESULTS/

»Selvfølgelig vil jeg gerne have lige så store markedsandele inden for sårpleje og urologi, som vi har inden for de to andre. Hvis du er ledende i de markeder, du er i, kan man sætte dagsordenen for industrien. Det er svært, hvis man er nummer fire eller fem, så jeg vil meget gerne have de to andre op,« siger Lars Rasmussen til Jyllands-Posten.

En af mulighederne for videre vækst er opkøb, men ifølge Lars Rasmussen er det risikofuldt, da selskabet på nuværende tidspunkt er involveret i et sagsanlæg, der allerede har kostet selskabet 5 mia. kr.

Fremadrettet har Coloplast som et led i sin overordnede strategiplan sat 2 mia. kr. af til investeringer frem til 2020.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen