Berlingske Business

Coloplast-topchef: Vi skal have 3.000 flere medarbejdere

BM
Coloplast-bossen regner med at skulle ansætte 3.000 flere medarbejdere. Foto:

Coloplast skal have endnu flere ansatte i løbet af de kommende år. Det skal ske som led i en strategi, der skal indfri selskabets langsigtede vækstmål på 7-9 pct. organisk de næste tre år, og hvor der blandt andet bliver satset på udvikling af nye produkter.

 

De nye medarbejdere kommer fortrinsvis til at arbejde i lande, hvor Coloplast, der blandt andet laver stomiposer, har produktion, fortæller topchef Lars Rasmussen.

- Da jeg kom til selskabet (i 1988, red.) var vi 800 ansatte, nu er vi 10.000. Det er ikke, fordi vi har købt en masse til, men ganske stille og roligt har vi bygget selskabet op. Det vil vi fortsætte med de næste tre-fem år.

- Vi sætter en række programmer op, som gør, at vi kan vokse mere end markedet, men det betyder, at vi tror, at vi kommer til at vokse med cirka 3000 medarbejdere på tre-fem år, siger han fra USA, hvor selskabet onsdag holdt kapitalmarkedsdag.

Lars Rasmussen henviser til, at markedet vokser omkring 5 pct., mens Coloplast i øjeblikket vokser omkring 7 pct. organisk.

Da der kommer mange nye folk til, skal der også nye ledere til. Her vil der tale om cirka 250 nye stillinger, som ifølge Lars Rasmussen fortrinsvist skal hentes fra egne rækker.

De nye ansættelser vil dog ikke betyde, at lokalerne i hovedkontoret i Humlebæk bliver for trange.

- Coloplast er jo et globalt selskab, så de vil være spredt ud over kloden. Omkring halvdelen vil blive ansat på vores fabrikker, så det er uden for Danmark, siger Lars Rasmussen.

Coloplast har blandt andet fabrikker i Ungarn og Kina.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen