Berlingske Business

Coloplast-rivals salg dykker i Europa og Kina

Mujer cientfico tomando muestra
Smith & Nephews omsætning inden for sårpleje faldt med 4 pct. til 325 mio. dollar i andet kvartal, viser regnskabet, der er offentliggjort torsdag morgen. Foto: Iris

Det britiske selskab Smith & Nephew, der konkurrerer med Coloplast inden for visse dele af markedet for sårplejeprodukter, har haft sværere ved at sælge den type produkter i andet kvartal.

Smith & Nephews omsætning inden for sårpleje faldt med 4 pct. til 325 mio. dollar i andet kvartal, viser regnskabet, der er offentliggjort torsdag morgen.

I kategorien "Advanced Wound Care", der dækker over knap totredjedele af omsætningen inden for sårpleje, faldt omsætningen med 8 pct.

Det begrundes med et fortsat svagt kinesisk marked, mens det europæiske marked også er præget af "en vis svaghed". Omvendt var der positiv vækst på det amerikanske marked, hvor produktet Allevyn løftede salget.

Pix - Coloplast

For hele koncernen steg omsætningen med 2 pct. til 1,2 mia. dollar, mens indtjeningen - som kun er oplyst for halvåret - faldt med 19 pct. til 357 mio. dollar, hvor selskabet blandt andet er belastet af valutamodvind.

Smith & Nephew og Coloplast konkurrerer kun på visse dele af markedet for sårplejeprodukter, så man kan ikke nødvendigvis bruge tallene som en klar indikation for, hvordan andet kvartal er forløbet for det danske selskab på det forretningsområde.

Billede

Coloplast meldte for nylig ud, at man går efter at doble omsætningen inden for sårpleje frem mod 2020. Det danske medicoselskab sidder i øjeblikket på en markedsandel på 7-8 pct., men andelen skal efter planen løftes til 10-15 pct.

Det skal især ske gennem en større markedsandel i USA og Kina, hvor det danske medicoselskab i dag sidder på blot 2 pct. af markedet.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen