Berlingske Business

Coloplast nedjusterer langsigtede forventninger

c

Coloplast nedjusterer sine langsigtede forventninger og regner nu med en organisk vækst på 7-9 pct. om året de næste tre år. Tidligere ventede selskabet en vækst på 7-10 pct.

Det oplyser medicokoncernen i forbindelse med sin kapitalmarkedsdag onsdag, som bliver afholdt i Minneapolis i USA.

Den hidtidige forventning, der stammer fra 2014, lyder desuden på en forbedring af EBIT-marginen på 0,5-1 pct.point årligt - og denne fastholdes.

»Ændringen i forventningerne til den langsigtede organiske omsætningsvækst fra 7-10 pct. årligt til 7-9 pct. årligt skyldes udfordrende makroøkonomiske forhold i emerging markets,« oplyser Coloplast.

colo

Medicokoncernen fastholder desuden de finansielle forventninger til 2015/16 om en organisk omsætningsvækst på 7-8 pct. i faste valutakurser og en EBIT-margin på 33-34 pct. i faste valutakurser.

Coloplast har mere i posen til de fremmødte til kapitalmarkedsdagen. Her vil man give en strategisk opdatering på selskabet samt et finansielt perspektiv på Coloplasts strategi. Man vil ligeledes opdatere på forretningsområderne og gennemgå det amerikanske marked.

Coloplast

Coloplast-aktien ligger onsdag middag 0,3 pct. højere i 488,70 kr.

/ritzau/FINANS

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen