Berlingske Business

Coloplast-konkurrent med pæn organisk vækst inden for sårpleje

Coloplast
Coloplast-konkurrent med pæn organisk vækst inden for sårpleje.

Det britiske selskab Smith & Nephew, der konkurrerer med Coloplast inden for visse dele af markedet for sårplejeprodukter, har haft en pæn, underliggende vækst i andet kvartal, mens situationen har været en anden for den rapporterede omsætning.

Smith & Nephews omsætning inden for sårpleje faldt med 4 pct. til 325 mio. dollar i andet kvartal af 2015 i forhold til samme kvartal året før. Organisk har der til gengæld været tale om en fremgang på 7 pct., oplyser det britiske selskab i regnskabet, der er offentliggjort torsdag.

Aktie-optur

I forretningssegmentet "Advanced Wound Care", der udgør langt størstedelen af omsætningen inden for sårpleje, faldt den rapporterede omsætning med 4 pct., mens der underliggende var en vækst på 12 pct. I kategorien "Advanced Wound Devices" faldt omsætningen derimod 17 pct. rapporteret og 9 pct. underliggende.

Set med danske briller skal man dog holde sig for øje, at Smith & Nephew og Coloplast kun konkurrerer på visse dele af markedet for sårplejeprodukter. Derfor kan resultaterne fra det britiske selskab ikke nødvendigvis bruges som en klar indikation for, hvordan andet kvartal er forløbet for det danske selskab.

q

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen