Berlingske Business

Coloplast kan være på opkøbsjagt

Colopast.
Foto:

Coloplast står muligvis snart over for et opkøb i milliardklassen

Coloplast står muligvis snart over for et opkøb i milliardklassen, men analytikere er skeptiske overfor om selskabets strategi og aktiekurs kan bære et opkøb på et to-cifret milliardbeløb. Det er britiske Smith & Nephews sårplejeafdeling, der er genstand for opkøbsspekulationerne.

Det skriver dagbladet Børsen.

Hvis Coloplast overtager Smith & Nephews sårplejeafdeling, vil det gør forretningsområdet til Coloplasts største og Coloplast til absolut markedsleder på området.

Spekulationerne om, at Coloplast vil købe op, er opstået, fordi amerikanske Stryker rygtes at ville overtage Smith & Nephew, men med undtagelse af sårplejeafdelingen. Dermed er der åbnet for et frasalg af den afdeling, som Coloplast vil kunne få stordriftsfordele ved at overtage.

Analytikerne er dog skeptiske overfor, om et sådant opkøb vil kunne passe ind i Coloplasts strategi om fokus på vækstrater.

 

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Venezuela har verdens største oliereserver – og en årlig inflation på 100.000 pct. Hvad er det lige, der sker?For en dansk investor var Venezuela frem til for få år siden interessant, fordi ØK havde s...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen