Berlingske Business

Coloplast har succes i kriseramt Grækenland

coloplast flag
ARKIVFOTO

Den danske medicovirksomhed Coloplast fremhæver i en halvårsrapport Grækenland som et af de markeder, hvor det går godt. Det sker trods begyndende rumlen, fordi leverandører af medicinsk udstyr i det kriseramte land oplever ikke at få deres betaling.

Mens alle venter på, hvad resultatet af den økonomiske nervekrig mellem det krise- og gældsplagede Grækenland og resten af EU ender med, oplever grækerne stadig flere tegn på, at riget fattes kontanter.

Ifølge BBC melder pensionister om forsinkede udbetalinger af pensioner, leverandører af mad og udstyr til militæret klager over manglende betaling, hospitalslæger fortæller, at de først fik betaling for tilkaldevagter i den forgangne uge, og den græske brancheorganisation for hospitalsleverandører citeres for, at have problemer med at få betalingen i hus.

Hospitalsleverandørerne, der leverer alt fra bandage til dialyseapparater til hospitaler og klinikker advarede ifølge BBC i sidste uge om, at de kan blive tvunget til at indstille leverancerne til hospitalerne.

coloplast

”Det seneste fire måneder har vi opleveret uanmeldte aflysninger af betalinger,” hedder ifølge den britiske TV-station i en meddelelse fra brancheorganisationen.

Danmarks største producent af medicinsk udstyr, Coloplast, der leverer stomiposer, katedre og hud- og sårpleje, oplever imidlertid ikke problemer. Tværtimod fremhæver selskabet i en halvårsmeddelelse Grækenland som et af de lande, hvor det går særligt godt.

Og det er der ifølge adm. direktør Lars Rasmussen en god grund til.

”Grækenland er et marked, som klarer sig godt. Det skyldes, at vi har en rigtig god distributør dernede. Vi får betaling og har altid gjort det, så vi har ikke mistet penge, heller ikke under finanskrisen, selvom vi har hjulpet, hvis det var nødvendigt,” siger Lars Rasmussen.

”Distributøren forhandler alle vores produkter undtagen urologi, og har den fordel, at han samtidig er til stede med personale ude på hospitalerne, så han leverer også service til patienterne,” tilføjer Lars Rasmussen.

Coloplast har tre primære forretningsområder: stomi, kontinens og urologi, samt hud- og sårpleje.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen