Berlingske Business

Britisk medicinalkæmpe klarer sig en anelse bedre end prognoserne

GSK-RESULTS/
Glaxosmithkline øgede toplinjen med 4 pct. og indtjeningen med 3 pct. i tredje kvartal og klarede sig dermed en anelse bedre end forudset. Foto:

Glaxosmithkline øgede toplinjen med 4 pct. og indtjeningen med 3 pct. i tredje kvartal og klarede sig dermed en anelse bedre end forudset.

Medicinalkæmpens indtjening landede på 32,5 britiske pence per aktie på justeret basis, og her var der ventet 31,8 pence ifølge estimater fra Bloomberg News.

Forretningen havde medvind inden for salget af lægemidler og i divisionen Consumer Healthcare, der blandt andet dækker håndkøbsmedicin, mens vaccinesalget var fladt.

GSK-RESULTS/

Topchef Emma Walmsley fastholder udsigterne for hele 2017, hvor Glaxosmithkline venter en vækst på mellem 3 og 5 pct. i indtjeningen per aktie, når man korrigerer for valutaudsving.

Udbyttet ventes også fortsat på 80 pence på helårsbasis.

/ritzau/FINANS

BRITAIN-HEALTH-EBOLA-WAFRICA-UN-VACCINE-FILES

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

Danske pensionsselskaber kan lige nu fortælle om afkast, der ligger og svinger i størrelsesordenen 0-3 pct. Det er langt fra sidste års to-cifrede gevinster, men der er en gode forklaringer på, at afk...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen