Berlingske Business
17:07Pandora og Vestas fik høvl på rød aktiedag

Britisk medicinalkæmpe klarer sig en anelse bedre end prognoserne

GSK-RESULTS/
Glaxosmithkline øgede toplinjen med 4 pct. og indtjeningen med 3 pct. i tredje kvartal og klarede sig dermed en anelse bedre end forudset. Foto:

Glaxosmithkline øgede toplinjen med 4 pct. og indtjeningen med 3 pct. i tredje kvartal og klarede sig dermed en anelse bedre end forudset.

Medicinalkæmpens indtjening landede på 32,5 britiske pence per aktie på justeret basis, og her var der ventet 31,8 pence ifølge estimater fra Bloomberg News.

Forretningen havde medvind inden for salget af lægemidler og i divisionen Consumer Healthcare, der blandt andet dækker håndkøbsmedicin, mens vaccinesalget var fladt.

GSK-RESULTS/

Topchef Emma Walmsley fastholder udsigterne for hele 2017, hvor Glaxosmithkline venter en vækst på mellem 3 og 5 pct. i indtjeningen per aktie, når man korrigerer for valutaudsving.

Udbyttet ventes også fortsat på 80 pence på helårsbasis.

/ritzau/FINANS

BRITAIN-HEALTH-EBOLA-WAFRICA-UN-VACCINE-FILES

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen