Berlingske Business

Bristol-Myers lukker ned for ny diabetesforskning

A patient takes a blood glucose test during an event aimed to he
Det amerikanske medicinalselskab Bristol-Myers Squibb besluttede i sidste uge at omrokere i sin forskningsafdeling og fyre omkring 70-75 medarbejdere Foto:

Det amerikanske medicinalselskab Bristol-Myers Squibb beslutning i sidste uge om at omrokere i sin forskningsafdeling og fyre omkring 70-75 medarbejdere har straks ført til spekulationer om fremtiden for medicinalvirksomhedens diabetespartnerskab med Astrazeneca.

Det amerikanske medicinalselskab Bristol-Myers Squibb beslutning i sidste uge om at omrokere i sin forskningsafdeling og fyre omkring 70-75 medarbejdere har straks ført til spekulationer om fremtiden for medicinalvirksomhedens diabetespartnerskab med Astrazeneca.

Bristol-Myers Squibb vil ifølge Wall Street Journal indstille ny forskning inden for diabetes, hepatitis C samt nervesygdomme. Det sker for, at fokusere kræfterne inden for kræft.

asdf

Refokuseringen har fået den amerikanske storbank Citi til at spekulere i, at Bristol-Myers Squibb vil forsøge at få partneren AstraZeneca til at overtage hele diabetesforretningen, der ligger uden for USA, skriver Reuters.

Citis analytikere estimerer, at diabetesforretningen uden for USA, kan indbringe Bristol-Myers Squibb mellem 4 og 6 mia. dollar.

Bristol-Myers Squibb og AstraZenecas diabetesmidler Byetta og Bydureon ligger i konkurrence med Novo Nordisks Victoza.


Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen