Berlingske Business

Bioporto går frem trods af høje omkostninger

US-DOW-DROPS-OVER-120-POINTS-IN-TRADING-TODAY
Sammen med regnskabet nedjusterer BioPorto sine forventninger til 2015 og venter nu en omsætning på 22-23 mio. kr. samt et negativt nettoresultat på 10 mio. kr. Foto:

Der har været fremgang hos Bioporto i andet kvartal af 2015, selv om virksomhedens resultat har været påvirket af høje forsknings- og udviklingsomkostninger.

Det fremgår af biotekselskabets regnskab, der er præsenteret fredag morgen.

Ud af kvartalet kommer Bioporto med en omsætning på 5,8 mio. kr. mod 4,5 mio. kr. i samme periode året før. Det er svarende til en vækst på 29 pct.

I forhold til forsknings- og udviklingsomkostningerne er i de i årets første seks måneder øget med omtrent 1,6 mio. kr. i forhold til sidste år som følge af de nu afsluttede kliniske studier i USA.

- Øvrige kapacitetsomkostninger er reduceret som følge af effektiviseringer. Der har i halvåret været afholdt omkostninger i forbindelse med kommercielle forberedelser på markedet i USA, skriver selskabet i forbindelse med regnskabet.

Resultatet af ordinær drift (EBIT) endte i andet kvartal negativt på 4 mio. kr., men det var stadig en lille fremgang i forhold til samme kvartal året før, hvor det negative resultat lød på 5,7 mio. kr.

På bundlinjen noterer Bioporto for andet kvartal et underskud på 3,3 mio. kr. mod et underskud på 4,6 mio. kr. i sidste års andet kvartal.

Sammen med regnskabet nedjusterer selskabet sine forventninger til 2015 og venter nu en omsætning på 22-23 mio. kr. samt et negativt nettoresultat på 10 mio. kr.

Tidligere ventede selskabet en omsætning på 22-25 mio. kr. samt et negativt nettoresultat på 8-10 mio. kr.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen