Berlingske Business

Bayer får godkendt bløderprodukt i EU

BAYER-RESULTS/
Ifølge Bayer er der på verdensplan omkring 400.000 mennesker med blødersygdom. Hæmofili A er den mest almindelige form og rammer omkring 1 ud af 10.000 mænd, herunder flere end 30.000 i Europa. Foto:

Bayer har fået godkendt blødermedicinen Kovaltry til markedsføring i Europa til behandling af den mest almindelige, men stadig relativt sjældne blødersygdom, hæmofili A.

Kovaltry har i kliniske studier vist sig at beskytte mod blødninger, når det tages forebyggende to til tre gange om ugen.

Bayer markedsfører også faktor VIII-præparatet Kogenate til behandling og forebyggelse af blødninger hos hæmofili A-patienter. Desuden er selskabet i færd med at udvikle et langtidsvirkende faktor VIII-præparat.

FRANCE-TECHNOLOGY-COMPUTER-ILLUSTRATION

Sygdommen hæmofili skyldes en genetisk fejl, er arvelig og rammer med meget få undtagelser udelukkende drenge. Den er karakteriseret ved en medfødt mangel på de blodkomponenter, eller koagulationsfaktorer, som får blodet til at størkne.

Patienter med hæmofili A har derfor behov for kunstig faktor VIII for at stoppe blødninger.

30BUSBagsiden1.jpg

Ifølge Bayer er der på verdensplan omkring 400.000 mennesker med blødersygdom. Hæmofili A er den mest almindelige form og rammer omkring 1 ud af 10.000 mænd, herunder flere end 30.000 i Europa.

Hjemlige Novo Nordisk er også aktiv på markedet for blødermedicin og markedsfører blandt andet faktor VIII-præparatet Novoeight til behandling og forebyggelse af hæmofili A.

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen