Berlingske Business

Bavarian-aktien på vej mod rekord efter udvidelse af partneraftale

f
Arkivfoto. Bavarian Nordic stiger på aktiemarkedet. Foto:

Biotekselskabet Bavarian Nordic stiger på aktiemarkedet efter en udvidelse af en partnerskabsaftale med Janssen.

Aktien sætter rekord, hvis niveauet holder til lukningen. Efter en god times handel er Bavarian-aktien steget 5,6 pct. - den største stigning på børsen - til 406,50 kr. Holder niveauet til lukningen, er den hidtidige rekord fra 25. juni på 398 kr. slået.

Bavarian Nordic meddelte torsdag morgen, at en partneraftale med Janssen er udvidet, så den også omfatter vaccineudviklingsprogrammer mod smitsom leverbetændelse, hepatitis B, og hiv type 1.

Det økonomiske potentiale ved udvidelsen løber op i 879 mio. dollar, hvoraf Bavarian i første omgang har modtaget en forudbetaling på 10 mio. dollar. Desuden vil Johnson & Johnson, der ejer Janssen, tegne aktier i Bavarian for 33 mio. dollar.

Janssen og Bavarian samarbejder i forvejen om udvikling af ebola og HPV-vacciner. Med den nye aftale samarbejder selskaberne dermed om fire vaccinekandidater, der kombinerer de to selskabers vaccineteknologier.

24BUSPix1-Florian-Schnharti.jpg

Kære læser

Berlingske har skiftet det system, vi bruger til at håndtere kommentarer til de enkelte artikler. Det betyder, at tidligere kommentarer nu er slettet. For fremtiden kan artikler kun kommenteres og debateres med et log ind til Facebook.

Med venlig hilsen

Redaktionen

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Annonce

De første kvartalsregnskaber, primært fra USA, der tegner en fortsættelse af billedet for 2017-billedet, både når det handler om teknologiorienterede forbrugsselskaber som Netflix og traditionelle sel...

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen